Чи відомо вам, що місто Бровари з року в рік потрапляє до рейтингу найкращих міст України? Аби зберегти позиції, броварчанам слід звернути увагу на таку важливу річ, як чистота у місті.
З 2013 року вивозом побутових відходів у Броварах займається ТОВ «Комунтранс-Бровари». Компанія фактично є монополістом, тому мешканцям міста так чи інакше доводиться рахуватися з усіма перевагами та недоліками у роботі з нею.
Вивіз сміття тільки у пакетах з логотипом
В обслуговуючій компанії нашому виданню повідомили, що вони повністю змінили підхід до вивозу сміття в Броварах. Зокрема, раніше тариф для приватного сектору вираховувався по кількості прописаних у житловому будинку, тепер розрахунок ведеться на кількість сміття. За інформацією «Комунтрансу», «тариф по кількості прописаних визивав багато нарікань, адже не факт, що всі вони проживають у будинку».
На теперішній момент схема така:
Здавалося б, відпрацьована схема, яка має чіткий механізм. Проте і в ній є певні недоліки.
Нарікання броварчан
Основне невдоволення у броварчан викликає «пакетна» система. Пакети з логотипом компанії можна купити двома способами. Перший – у водія сміттєзбиральної машини, попередньо оплативши їх через відділення банків міста. Другий – у торговельних магазинах, яких аж п’ять на все місто (повний перелік оприлюднений на веб-сайті Броварської міської ради).
Викликає невдоволення і якість пакетів. Більшість з цих не витримує перевірку на міцність. Натомість, співробітники компанії категорично відмовляються вивозити сміття в іншому пакуванні.
Виникає замкнене коло – немає пакету – сміття залишать біля хвіртки. Зрадіють такому «подарунку» хіба що безпритульні тварини. Вони з радістю порозривають пакети, обираючи для себе щось смачненьке на обід.
На практиці ж відходи поступово накопичуються і виникає стихійне сміттєзвалище. До речі, таке звалище нещодавно з’явилося по вулиці Осипова. Міська влада говорить, що цю вулицю обслуговує київський «Облавтодор», проте згідно графіку вивезення ТПВ (твердих побутових відходів) підприємства «Комунтранс-Бровари» видно, що вулиця входить до їх підпорядкування.
До речі, про графік. У відповідні служби поступає просто шквал звернень на регулярне порушення встановленого графіку. Часто мешканці взагалі не знають, де можна дізнатись, коли сміттєвоз «навідається» на їх вулицю. Невідома і причина затримки. У «Комунтрансі» стрілки відповідальності переводять на звичайних водіїв. Мешканцям же, у разі затримки, радять негайно дзвонити на прямі контактні телефони. Тільки таким чином можна вплинути на співробітників.
Непростий тариф
Цікаве питання, як відбувається розрахунок тарифів на вивезення відходів. Встановлюється тариф з розрахунку вартості вивезення та захоронення ТПВ. Вартість пакета складає 2,08 грн.
Начебто все просто і навіть справедливо. Візьмемо за приклад середньостатистичну родину з 3 осіб. Назбирав за місяць п’ять мішків – заплати 10 грн. Якщо ж заповнили десять, то доведеться накинути ще 10 грн. Раніше ж, як не крути, а мав віддати 21 грн. кожного місяця (7 грн. з кожної особи). Та якщо порівняти тариф «Комунтранса» з вартістю послуг їхніх колег на Київщині, то Бровари – в одному руслі з усіма.
Привертає увагу лише одна прикрість, – у планових витратах підприємства не закладена складова на покращення якості надання послуг. У профільному міністерстві відзначають, що, на жаль, це непоодинокий приклад, а скоріш правило на «сміттєвому» ринку.
Як не перетворити Бровари на Неаполь?
Декілька років тому новини про те, що італійське місто Неаполь перетворюється на суцільне сміттєзвалише заполонили телевізійні випуски. Звісно, Неаполь у рази більший Броварів, проте історія італійців повинна бути повчальною і для нас.
Аналізуючи досвід західних країн, зауважимо, у Європі вже багато років мешканці сортують сміття, завдяки чому налагоджена система переробки, яка приносить досить великі кошти для компаній-операторів. Однак Бровари до рівня Заходу ще не доросли. По місту зовсім не організований роздільний збір відходів. У коментарі «Громадському ревізору» у «Комунтрансі» заявили, що по приватному сектору роздільний збір сміття дійсно не відбувається. А от біля багатоквартирних будинків стоять баки для окремого збору пластику, органічних відходів та заліза.
Дослідивши тему, бачимо, що коли у місті діє одна компанія, це досить зручно – для всіх однакові правила. Проте монополіст швидко «розслабляється» та не поспішає підвищувати якість надання послуг. Тож, підприємство потрібно постійно «тримати в тонусі», а за чистотою має слідкувати кожен із нас.
Аліна Яковенко