Електронні петиції: наскільки це ефективно

Початок цього місяця порадував броварчан новими можливостями впливу на місцеву владу — нарешті у нашому місті з’явилася функція електронних петицій. Це неймовірно зручна штука, котра дозволяє у швидкому темпі підняти наболіле питання, колективно його підтримати, а головне — звернути на нього увагу місцевих високопосадовців. Хоча й тут є свої нюанси, адже звернути увагу, не означає вирішити.

Технічні моменти

Подати петицію можна на офіційному веб-порталі Броварської міськради. Всього лише 250 голосів і вона буде прийнята до розгляду. Хоча попередньо петиція повинна пройти іще ряд «процедур».
Окрім того, що при створенні петиції автор повинен дотримуватися певних правил щодо її оформлення (більш детальну інформацію ви знайдете в положенні, розміщеному на сайті міськради в розділі «Електронні петиції», – ред.), перед розміщенням на сайт вона впродовж 2 робочих днів проходить перевірку на відсутність протиправного змісту.
Також її перевіряють на наявність граматичних, стилістичних помилок. У разі невідповідності електронної петиції зазначеним вимогам її не оприлюднюють, а надсилають автору на «доопрацювання», після чого він зможе повторно її подати.
Якщо ваша петиція успішно пройшла перевірку, адміністратор передає її на розгляд міському голові, який впродовж 3 робочих днів вже й приймає одне з рішень: оприлюднити петицію чи відмовити (що можливо лише у тому випадку, якщо зміст питання не належить до компетенції органу місцевого самоврядування).
Збір підписів на підтримку петиції починається з моменту її опублікування на сайті. Коли потрібну кількість голосів буде набрано, міський голова не пізніше, ніж через 3 дні направляє її на розгляд на найближче засідання виконавчого комітету. Про результати розгляду повідом­ляють наступного дня. Якщо протягом 90 днів ваша петиція все ж не набере необхідних 250 голосів, її розглянуть як звернення громадянина та нададуть відповідь.
Варто також відзначити грамотну роботу авторів сайту, адже сторінка дуже зручна у користуванні. На ній є вся необхідна інформація про те, як подати петицію, як оформити її відповідно до вимог чинного законодавства, прописані усі необхідні положення та рекомендації.
Зайшовши на сайт в розділ «Електронні петиції», перед вами одразу постає картинка, де є перелік петицій, коли були створені та автоматичний відлік днів, які залишилися до завершення голосування та кількість голосів на підтримку.

Це працює

Цікаво, що з моменту введення електронних петицій люди близько місяця зволікали та не реєстрували жодної пропозиції. А потім процес стрімко запустився і станом на 15 червня на сайті міськради опубліковано вже 11 петицій. Люди зрозуміли, що це набагато ефективніший варіант піднімати якусь проблему, аніж постити її у Facebook.
Для прикладу: у соцмережі неодноразово обговорювалося питання про облаштування кругового руху на перехрестях вул. Київської з вул. Гагаріна, вул. Короленка і вул. Петлюри, у зв’язку з катастрофічно високим рівнем аварійності на вул. Київській. Це могло так і залишитися постом з десятками коментарів та переглядами. Та після оприлюднення відповідної петиції, котра протягом всього лише 16 днів вже перевиконала норму голосів, все ж віриться, що депутати міськради найближчим часом вирішать цю проблему.
Та важливо все-таки розуміти, що електронна петиція, як елемент демократії, ніяк не є запорукою того, що усі ваші проблеми вмить буде вирішено. Та все ж це досить не поганий варіант направити роботу місцевої влади в потрібне русло. І поки є така можливість, потрібно її використати по максимуму.

Вікторія Ейсмут

Додати коментар


Захисний код
Оновити

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ