БРОВАРИ +13
НБУ USD 27.61

Григорій Голубовскький: «Нова стратегія передбачатиме підняття фінансового стану підприємства»

2020 рік приніс для КП «Броваритепловодоенергія»початок змін. З 4 грудня новим керівникомпідприємства став Григорій Голубовський, який донедавна виконував обов’язки радника міського голови. Сьогодні підприємство, з мільйонними боргами та купою проблемних питань, є справжнім випробуванням на міцність і професіоналізм для нового керівника. В якому стані директор приймає КП «Броваритепловодоенергія» та як планує виводити підприємство з кризи – про це матеріал «Громадського ревізора»

Григорій Голубовський на новому місці людина не випадкова. Більше 10-ти років він обіймав посаду заступника міського голови з житлово-комунальних питань, а останні два роки працював радником міського голови у цій сфері. Тож проблематика галузі й, зокрема Комунального підприємства «Броваритепловодоенергія», йому відома добре. До того ж Григорій Павлович має фахову спеціальність для нової посади. Як з’ясувалось, за освітою він спеціаліст тепло- й газопостачання та вентиляції, магістр управління бізнесом і кандидат економічних наук, крім того працював 5 років в ОВО «Київтеплокомуненерго». Обізнаність у галузі та проблематиках, дає йому можливість вже на початку роботи формувати стратегію виходу підприємства з кризи.

- Ви отримали в керівництво підприємство у досить важкому стані. Які події минулого року особливо вплинули на теперішню ситуацію «Броваритепловодоенергія»?

КП «Броваритепловодоенергія» за останні роки стало збитковим, суттєво зросли борги, зросла собівартість виробництва тепла та води. Основною причиною є підвищення ціни газу та електроенергії, невчасне коригування тарифів, відбулось зниження якості комунальних послуг.Свої негативні наслідки і вплив на фінансову діяльність дав коронавірус та карантинні заходи.Суттєво зросла дебіторська заборгованість (заборгованість від абонентів),з’явився кредит, який треба погашати.

До недавнього мали неприємність із затримкою заробітної плати працівникам підприємства у кілька місяців. Зараз ситуація із зарплатнею вирішена, але на той момент результатом мали відтік кадрів із підприємства. Пішли важливі сьогодні робітники ключових спеціальностей: сантехніки, слюсарі, машиністи, електрозварювальники. Наслідком цього став проблематичний початок опалювального сезону в Броварах й небувала кількість скарг на Контакт-центр.

- Яким чином плануєте змінювати ситуацію в бік позитивної динаміки?

Як новий керівник, основною своєю задачею вбачаю розроблення стратегії виводу підприємства з кризового стану та підвищення якості надання послуг абонентам. Для цього, перш за все, зараз проводиться аудит підприємства. З’ясувати реальний стан справ та проблематику в даній конкретній точці – це надважливо. Лише після цього можна обрати 100%-во вірний напрямок руху, розробити алгоритм дій. Вже зараз, в ході отримання проміжних результатів від аудиторів, ми відразу вносимо певні корективи в структуру та бізнес-процеси підприємства. Багато уваги приділяється аналізу інженерної частини КП «Броваритепловодоенергія».

На повстці дня стоїть питання модернізації існуючих потужностей підприємства, в першу чергу котелень,теплових трас та каналізаційного колектору. Також проводимо аналіз інформації по котельням, стосовно собівартості тепла по кожній. Це допоможе нам розробити оптимізовану схему теплопостачання. Востаннє вона була реалізована у 2008-му році, з того часу – не замовляли, економили кошти. Але, на мою думку, це виправдані фінансові вкладення, що окуплять себе і допоможуть зекономити значно більше.

В плани модернізації «Броваритепловодоенергія» також включено переоснащення підприємства. Сьогодні маємо в розпорядженні застарілу техніку, і величезну долю експлуатаційних витрат по нашому транспорту займають ремонтні роботи та перевитрати по паливу. Тому збираємось поступово замінювати автопарк, брати транспорт у лізинг.

З метою зменшення втрат особливо важливо зробити інвентаризації водопроводних та каналізаціних мереж.

Які попередні результати аудиту «Броваритепловодоенергія» вже можна озвучити?

Аудит зараз проводить роботу з комплексного аналізу діяльності підприємства та його збитків, рівня якості надання послуг абонентам, економічної обґрунтованості тарифу на тепло та ГВП (гаряче водопостачання), ефективності бізнес-процесів тощо.

Першим результатом роботи можна назвати запуск нового відділу звернення громадян. Почали саме з нього, адже щодня підприємство отримує величезну кількість скарг, а якісне реагування було відсутнє. Тепер централізовано всі заявки надходитимуть в один відділ, який контролюватиме терміни й виконання заявок різними відділами. Також на відділ звернення громадян покладається функція відповідати на запити абонентів стосовно перерахунків, давати роз’яснення щодо нарахувань за послуги і т.д..

Сюди потраплятимуть заявки з контакт-центру Броварської міськради, урядової гарячої лінії, письмові з боксів «Броваритепловодоенергія» та з електронної пошти на адресу підприємства. Робота даного відділу допоможе в оперативному реагуванні на звернення громадян, аналізу причини їх виникнення. На підставі чого розроблятиметься план усунення, що призведе до зменшення скарг у майбутньому та підвищить якість надання послуг.

Одним з важливих аспектів є вирішення питання трудового ресурсу. Сьогодні наше підприємство має нестачу працівників ВБС (внутрішньо-будинкові системи, прим.редакції), багато відкритих робітничих вакансій. В той же час ресурс офісних працівників потребує перегляду рівня спеціалістів та їх функціональних повноважень, налагодження взаємодії відділів. Була проведена частково оптимізація адміністративного персоналу, а саме: оптимізована робота бухгалтерії та планово – економічного відділу підприємства.

Роботу такого величезного підприємства неможливо перебудувати за один місяць. Які ще зміни варто очікувати?

Наші цілі:

- Підвищення рівня якості та безперебійне надання комунальних послуг

- Зменшення аварійних ситуацій

- Зменшення собівартості виробництва тепла та води

- Застовування економічно обгрунтованого тарифу

- Інвестування в модернізацію обладнання та трас

- Впровадження сучасних енергозберігаючих технологій

- Налагодження оперативного зв’язку із населенням, контроль за термінами та якісним виконанням звернень

- Підвищення професійного рівня працівників

Робота в середині структури була організована нераціонально. Результати аудиту інформують нас про завантаженість кожного співробітника та відділу, невідповідність рівня спеціалістів тим посадам, які вони займають, функціональним навантаженням, які виконують. Це в свою чергу дасть можливість перебудувати й оптимізувати бізнес-процеси підприємства, раціонально використовувати наявний трудовий ресурс.

Зараз ми в процесі обговорення оптимізації роботи аварійних служб з метою покращення якості й ефективності обслуговування. Це насправді не швидкий процес для такого масштабного підприємства, адже всі служби між собою взаємопов’язані і впровадження змін – робота комплексна, що стосуватиметься всіх.

Позитивну динаміку для налагодження роботи має дати впровадження сучасних технологій. Наприклад, ми розглядаємо варіант реалізації чат-боту, щоб населення могло відправляти повідомлення на вайбер та оперативно отримувати відповіді на якісь стандартні питання. Хочемо на сайті підприємства зробити кабінет користувача, де він міг би вносити показники лічильників, і нам би не довелось відправляти людей щомісяця з журналами обліку.

Стосовно оптимізації також планується реалізація програмного забезпечення, що об’єднає в собі всі відділи та напрямки роботи підприємства. Це прибере з бізнес-процесу непотрібну «біганину з папірцями», але зробить роботу простішою й ефективнішою. В нашому випадку мова іде про програму «ІС ПРО», яку нині використовує лише бухгалтерія, але її функціонал легко поширити на решту відділів.

Вирішуємо також давнє та наболіле питання по несанкціонованих підключеннях у наші мережі, на яких «Броваритепловодоенергія» втрачає величезні кошти. Зараз ми в процесі закупівлі лабораторії, що допоможе виявляти ці підключення та зменшити наші втрати.

Розробляємо план виведення із експлуатації збиткових та неефективно використовуваних котелень шляхом перерозподілу навантаження між ними.

Також плануємо створити структурний підрозділ по наданню платних послуг населенню з проектування та монтажу систем водозабезпечення та інших, що дасть замовникам в одному місці «під ключ» замовити всі послуги.

Наша основна задача сьогодні – обрати правильний напрямок для підприємства, сформувати професійну дієву команду, з людей, що чітко знають свої задачі та відповідальні за результат. Бо можна розробити правильну стратегію, але на моменті реалізації вона забуксує через нерозуміння чи невідповідність людей своєму функціоналу. Якщо все вдасться, як запланували, крок за кроком, ми обов’язково вийдемо з цієї кризи. Я зроблю для цього все можливе.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Найбільш популярні

П’ятниця, 14 травня 2021, 17:16
Вівторок, 30 березня 2021, 13:29

Останні статті

П’ятниця, 14 травня 2021, 17:16
Вівторок, 11 травня 2021, 14:14

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ