БРОВАРИ +23
НБУ USD 26.93

Боротьба з нелегальними перевізниками: інспекція від міськради та поліції

Після сумнозвісної стрілянини між нелегальними перевізниками на Торгмаші, викорінення цієї проблеми стало одним з найважливіших пріоритетів для броварської влади. А отже, 16 червня представники міськради разом з поліціянтами та працівниками Укртрансбезпеки провели «облаву» на одну з незаконних зупинок такого транспорту. «Громадський ревізор» долучився до перевірки та розповідає, як усе відбувалося.

Нелегальні маршрутники себе не видають

Інспекція від представників міськради, поліції та Укртрансбезпеки розпочалася рано-вранці, саме у час пік, коли послугами нелегальних маршрутників користується чи не найбільше пасажирів. Сама «зупинка» розташувалася на вул. Гагаріна, 15, просто у центрі Броварів.

nelegalni marshrutky 1

Після кількахвилинного спостереження стає зрозуміло, що маршрутки їздять за принципом конвеєра. На місті їхньої зупинки чергує невідомий, який контролює кількість пасажирів, що збираються у чергу. Як тільки їх стає достатньо, спостерігач телефонує водієві, той забирає людей та не втрачаючи часу від’їжджає. Ніяких розпізнавальних знаків на автівках немає, тож маршрутники усіляко намагаються себе не видавати.

nelegalni marshrutky 9

За словами начальника управління інспекції та контролю Броварської міськради Богдана Мельниченка, подібні нелегальні перевезення - це проблема не лише Броварів, а й всієї України. «Усі ми пам’ятаємо про сумні події на Торгмаші, коли нелегали не змогли поділити між собою маршрут та взялися до зброї. Окрім того, останнім часом відбувається дуже багато ДТП, тим паче з летальними випадками, у яких також замішані незаконні перевізники. У зв’язку з загостренням проблеми ми і вирішили проводити такі раптові перевірки. Також ми вже написали листи-звернення до Укртрансбезпеки та поліції щодо надання допомоги у вирішенні цього питання», - коментує Мельниченко.

Чому такі маршрутки вважаються нелегальними?

Найголовніша проблема полягає в тому, що ці перевізники ніде не зареєстровані. Наприклад, якщо пасажир сяде до легальної маршрутки, оплатить проїзд та отримає квиток у водія – він буде застрахованим. Якщо ж трапиться ДТП з незареєстрованим перевізником – за життя та здоров’я пасажирів ніхто не відповідатиме.

nelegalni marshrutky 4

Водіям ніхто не вимірює тиск перед виїздом, технічний стан автівки також контролює лише її власник. До того ж, чи не кожна така маршрутка є переобладнаним Mercedes Sprinter, а такі машини не мають права виконувати пасажирські перевезення. Паспорту маршруту також немає. І, зрештою, місто не отримує від таких перевезень аніяких податків (які обов’язково сплачують зареєстровані перевізники).

Як пройшла перевірка

Як тільки-но маршрутники побачили автівки Укртрансбезпеки та поліції, а також вже знайомих їм представників міськради, вони призупинили свою діяльність. Чолов’яга-наглядач розігнав пасажирів у черзі, аргументуючи тим, що маршрутки не буде. Самі мікроавтобуси почали паркуватися неподалік, не заїжджаючи на звичне для себе місце. Протягом кількох годин потому нелегальні мікроавтобуси до виконкому не під’їжджали.

nelegalni marshrutky 2

Згодом до перевіряльників підійшов власник цих маршруток. Він запевнив, що ліцензія у них є, вони працюють як ФОПи, а основна проблема, на його думку, полягає саме у відсутності доступного для них маршруту.

Чоловік почав звинувачувати владу у тому, що вона не хоче йти назустріч та допомагати йому легалізувати експрес-маршрут до столиці. На аргументи, що для реєстрації міжміського маршруту потрібно виграти відповідні тендери, перевізник відповів, що конкурс ніхто не оголошував. Одначе це – прерогатива Київської обласної державної адміністрації, тож йому порадили звернутися до неї з відповідними листами та пропозиціями.

nelegalni marshrutky 5

Представники поліції підкреслили, що офіційно пред’явити будь-які претензії таким перевізникам можна лише у тому випадку, якщо буде зафіксовано, що до їхнього транспорту сідають пасажири, і тим паче платять за проїзд кошти. Певно, про це знали і самі перевізники, які на час перевірки згорнули свою діяльність. Одначе декілька маршруток вже встигли вийти на рейс, тож поліціянти змогли зупинити одну з них вже біля метро Лісова. На водія склали відповідні акти за незаконне надання послуг. В цілому ж поліція радить влаштовувати такі перевірки частіше (знову ж, з залученням поліцейських та Укртрансбезпеки), аби не дати нелегалам можливості вести свою діяльність.

nelegalni marshrutky 8

Яна Ліпська, начальниця відділу експлуатації комунальних об'єктів, інфраструктури та транспорту розповіла, що цю перевірку варто вважати тренувальною. «Ми познайомилися з представниками Укртрансбезпеки та Патрульної поліції Київської області, які дали нам усі роз’яснення та консультації. Для мене тепер є більш зрозумілою картина, що далі робити та як з цим боротися. Сьогодні перевізники побачили, що на Гагаріна, 15 є поліціянти і це справило на них відповідне враження. В подальшому ми обов’язково будемо проводити подібні перевірки. Представники міськради будуть фіксувати такі випадки та передавати інформацію щодо них до поліції», - підкреслює Ліпська.

nelegalni marshrutky 7

 

Що кажуть пасажири?

Деякі з пасажирів, що користуються послугами перевізників-нелегалів, на сьогоднішню перевірку відреагували дещо роздратовано. Наприклад, пасажирка Ірина зазначила, що послугами таких маршруток вона скористалася усього двічі, однак в цілому їхню діяльність вона підтримує. «До Києва можна дістатися швидше – за 15 хвилин ти вже на Лісовій. Міським транспортом з його зупинками це майже півгодини. При цьому ціна майже така сама», - прокоментувала жінка. Разом з тим, нелегальність діяльності маршруту вона розуміє, про всі можливі небезпеки також знає.

Міський голова Ігор Сапожко повідомив, що міська рада вже неодноразово зверталася до КОДА щодо оголошення конкурсу на новий експрес-маршрут: «Зараз ми направляємо повторне звернення до Київської обласної державної адміністрації і будемо вимагати, щоб це питання було вирішено найближчим часом. Ми розуміємо, що цей маршрут буде дуже зручним для броварчан. Сподіваємося, що КОДА до нас дослухається і на нього зайдуть легальні перевізники, які будуть надавати якісні послуги пасажирам».

Як буде розвиватися ситуація з перевізниками-нелегалами у місті – покаже час. Після резонансних подій на Торгмаші незаконних маршруток на Олімпійській не помічали, а значить, їхні власники не надто хочуть наражатися на розголос. «Громадський ревізор» обов’язково буде слідкувати за подіями та розповість читачам про усі новини.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Останні статті

П’ятниця, 03 липня 2020, 15:57

ПІДПИСАТИСЯ НА НОВИНИ