29 березня Броварський міський голова Ігор Сапожко провів першу робочу зустріч з представниками «Укрзалізниці» щодо можливості запуску нового залізничного маршруту між Броварами та Києвом. Детальніше про це – у матеріалі «Громадського ревізора»
Кінцеву станцію – на громадське обговорення
Щоденний пасажиропотік у Броварах сягає понад 50 тисяч пасажирів. Тому, за словами Ігоря Сапожка, розширення мережі громадського транспорту є вкрай потрібним для містян. Це дасть змогу розвантажити вулицю Київську в ранковий час.
«Нами був проведений аналіз пасажиропотоку, який показав, що багато броварчан надають перевагу залізниці. Ми давно працюємо над тим, щоб громадський транспорт був зручним для кожного містянина, та неодноразово звертались до Укрзалізниці з ініціативою запуску прямого сполучення з Броварами. На сьогоднішній день знайдено порозуміння і ми зідбались на першу виїзну робочу зустріч, щоб обговорити деталі співпраці», – підкреслив Ігор Сапожко.
Перша виїзна робоча зустріч щодо можливості запуску нового залізничного маршруту між Броварами та Києвом
Артем Миронович, виконавчий директор Південно-Західної залізниці, розповів що в їхніх планах – перевозити щоденно близько 15 тисяч пасажирів з Броварської ОТГ, або ж навіть більше: «Наша мета – розвантажити пасажиропотік там, де це найбільше потрібно. Тому Броварам потрібна саме «човникова» електричка, яка могла б забирати пасажирів з міста та без зайвих зупинок відвозити їх прямісінько до столиці. Наразі вважаємо за доцільне обрати за проміжну зупинку виключно станцію Дарниця, до якої прямує чимало людей», – коментує Миронович.
Артем Миронович, виконавчий директор Південно-Західної залізниці
Найоптимальніший напрямок руху нової електрички до столиці було винесено на громадське обговорення, щоб усі зацікавлені броварчани самі вирішили, куди їм зручніше їздити. Попередньо, «Укрзалізниця» пропонує такі варіанти, через Дарницю направити електропотяги в напрямку Видубичі-Київ-Пасажирський або в напрямку станції Почайна.
Нова платформа біля стадіону «Спартак» та оновлені потяги
Для реалізації проекту «Укрзалізниця» пропонує облаштувати нову платформу, в районі стадіону «Спартак» (поблизу старого кладовища). Планується, що тут зупинятимуться виключно броварські електрички. Це місце розглядають невипадково, адже до станції буде зручно доїжджати, чи навіть доходити пішки мешканцям Масиву та районів поруч.
«Укрзалізниця» пропонує облаштувати нову платформу, в районі стадіону «Спартак»
Також планується, що на новому маршруті загалом курсуватимуть 8 осучаснених електропотягів. Зокрема, просто у день перемовин «Укрзалізниця» продемонструвала свій експериментальний склад з сучасним ремонтом.
Оновлені вагони мають такий вигляд
Вже зовні електричка має більш яскравий та привабливий дизайн. Як зазначив Артем Миронович, в подальшому Південно-Західна залізниця планує пофарбувати весь рухомий склад саме під такий дизайн. Всередині вагонів встановлені зручні пасажирські сидіння. Кожен з 10 вагонів таких поїздів обладнаний відеокамерою. Також в таких електричках оновили вентиляцію, систему пожежогасіння та систему зв’язку з машиністами. Вікна будуть сонцезахисними, що підвищить комфорт пасажирів під час поїздок в спекотливу погоду. Також, встановлена сучасна система попередження паління у вагонах та тамбурах.
Окрім того, у вагонах передбачені місця для велосипедистів. А перший та останній вагони обладнані спеціальними платформами для комфортного заїзду пасажирів на інвалідних візках. Як зазначили представники «Укрзалізниці», вартість ремонту такої електрички становить близько 70 мільйонів гривень.
До речі, на огляд та тестування нового електропотяга запросили Олену Акопян, броварчанку, паралімпійську чемпіонку. Як зазначив Артем Миронович, під час модернізації вагонів вони хочуть максимально зробити їх зручними для усіх пасажирів, в тому числі осіб з обмеженими фізичними можливостями. Тож на думку виконавчого директора Південно-західної залізниці робити поручні, паски безпеки та інші засоби для комфортного пересування таких осіб без них самих було б неправильно та не професійно. Тому, пані Олену запросили безпосередньо поспілкуватись зі спеціалістами, які займаються осучасненням вагонів, та виступити в якості експерта-користувача.
Олена Акопян, броварчанка, паралімпійська чемпіонка
В ході зустрічі Ігор Сапожко та Артем Миронович попередньо домовилися про запуск тестового маршруту між Броварами та Києвом. Заступник Броварського міського голови Дмитро Ткачов повідомив наступне: «Попередні домовленості про запуск такого маршруту вже є. Я тримаю це питання на контролі та проводжу перемовини з представниками «Укрзалізниці». Зараз ми вирішуємо усі деталі. Від планів щодо організації тестового маршруту Бровари-Київ з залізничного вокзалу Броварів ніхто не відмовляється».
Щодо вартості проїзду з Броварів до Києва, вона була озвучена на рівні 15 гривень. «Це значно дешевше, ніж доїжджати до віддалених районів столиці, користуючись декількома видами громадського транспорту. До того ж, це значно зекономить час: електричні потяги, які планують призначати на цей маршрут, можуть розвивати швидкість понад 110 км/год. Зокрема сьогодні поїзд з Видубичів до Броварів ми доїхали усього за 13 хвилин», – підкреслив Миронович.
Думка громадськості
Громадське опитування проводилось на офіційному сайті Броварської міської ради до 07 квітня (включно). Загалом до обговорення долучилось майже 1600 броварчан. За підсумками голосування було визначено оптимальний маршрут зі сполученням Бровари-Київ-Пасажирський. На думку мешканців міста Центральний залізничний вокзал розміщено майже в центрі столиці і звідти зручно добиратись у будь-який район Правого берега. Також броварчани визначились із графіком руху. Так, більшість опитаних зазначила, що перший потяг має прибувати на кінцеву станцію в Києві близько 7:30 ранку, щоб можна було вчасно дістатися до місця роботи чи навчання.
Несподіваним виявилось побажання, аби «човникова» електричка курсувала з Броварського вокзалу (таку думку висловили понад 60% броварчан). На їх думку, до діючої платформи зручно добиратись не тільки з Масиву, а й з району Торгмаш.
А отже, поки що лишається чекати на старт тестового маршруту з Броварського вокзалу. Лише після його запуску можна буде робити висновки, чи справді «човникова» електричка потрібна та зручна для містян і чи буде вона користуватися попитом. «Громадський ревізор» обов’язково слідкуватиме за цією темою та повідомлятиме читачам про усі новини.
Катерина Білецька