Вересень обіцяє бути жарким для броварських перевізників. А все через те, що наразі Виконавчим комітетом проводиться конкурсний відбір на визначення автомобільного перевізника на міських автобусних маршрутах загального користування №5, №9 та №10. «Громадський ревізор» дізнавався про подробиці конкурсу і як зміниться «життя» броварських пасажирів
Несила чекати
Якщо у пасажирів «п’ятірки» скарг на обслуговування немає і зараз, то користувачі «дев’ятки» та «десятки» з нетерпінням очікують змін.
Вже котрий місяць жителі Геологорозвідки жаліються, що транспортне обслуговування залишає бажати кращого. Причиною цього є банальна меркантильність перевізників, для яких даний маршрут є нерентабельним.
Тим часом від людей пенсійного віку поступає багато скарг і невдоволень. Та це і зрозуміло, адже роки даються взнаки. Наприклад, Олексій Петрович, літній чоловік, що живе на Горького, вже практично і не вибирається до міста. Хіба що діти час від часу забирають дідуся машиною.
Аналогічно висловлюється й молода жіночка, яка живе на Кірова, де пролягає маршрут №9: «Доводиться раніше вставати, щоб встигати на роботу. Якщо транспортом я за 10 хвилин можу бути на роботі, то зараз я на дорогу витрачаю десь півгодини, бо йду пішком до Незалежності».
Конкурс триває
На щастя, у виконкомі дослухаються до звернень броварчан і вже працюють над вирішенням проблем пасажирів.
Як відомо, нині триває конкурс на визначення перевізників, які зможуть надавати якісні та комфортні транспортні послуги. 8 вересня члени комісії відкрили конверти, в яких були конкурентні пропозиції і заяви перевізників‑конкурсантів. А вже 25‑го вересня буде визначений переможець. За словами начальника управління економіки Миколи Загуменного, претендентів на перемогу четверо. «Подало документи чотири перевізника: один на 5‑й маршрут, один на 9‑й і два перевізники на 10‑й маршрут». Як бачимо, 10‑ка в фаворі, тож мешканців Геологорозвідки чекають приємні зміни.
Міські маршрути
№5
Новий цвинтар – вул. Кутузова – вул. Чкалова – вул. Олімпійська – вул. Красовського – вул. Вокзальна – вул. Щербакова – вул. Кутузова – вул. Гагаріна – бульвар Незалежності – Завод порошкової металургії.
№9
Завод порошкової металургії – бульвар Незалежності – вул. Черняховського – вул. Київська – вул. Короленка – вул. Лагунової – вул. Гагаріна – вул. Возз’єднання – вул. Грушевського Михайла – вул. Кірова – вул. Гоголя – вул. Київська – вул. Шевченка – ЦРЛ (Нова поліклініка).
№10
Залізничний вокзал – вул. Черняховського – вул. Київська – вул. Короленка – бульвар Незалежності – вул. Гагаріна – вул. Київська – вул. Шевченка – ЦРЛ (Нова поліклініка) – вул. Пушкіна – вул. Горького («Геологорозвідка»)
Які ж вимоги висувають до конкурсантів?
Основна вимога – що автобуси не мають бути старшими за 7 років. Відповідно до Закону, маршрутки, які старші за 10 років, не можуть брати участі в конкурсах для перевізників. Та виконком прийняв рішення, що навіть10‑річний строк експлуатації – це багато.
«Нашими умовами передбачено, що автобуси не мають бути старшими 7‑ми років. Нехай вони краще будуть новими, так би мовити, молодими. Тоді і довше прослужать»,– каже Микола Загуменний.
Виконком висунув ще одну обов’язкову умову – на маршруті має бути хоча б один транспортний засіб, пристосований для перевезення осіб з обмеженими можливостями.
Броварчани вже користуються обладнаним спеціальним пандусом низькопольним автобусом, який курсує на 5‑му маршруті.
Крім того, претендент повинен мати досвід роботи у галузі перевезення пасажирів не менше 1 року. В транспортних засобах має бути не менше 19‑ти місць для сидіння, перевізник має забезпечити резерв автобусів для заміни рухомого складу в разі виходу техніки з ладу, а самі автобуси повинні відповідати класу А.Тобтопасажирибезперешкодно матимуть змогу переміщатись по салону.
На совісті перевізників
«Громадський ревізор» поцікавився і досить важливим питанням щодо пільг для пенсіонерів.
Микола Загуменний запевнив, що меморандум, який був підписаний між міською владою та перевізниками продовжує діяти. «На жаль, питання щодо пільг не належить до компетенції місцевої влади. У разі, якщо право обслуговувати броварчан отримає новий перевізник, то, на мою думку, він має приєднатись до цього меморандуму»,– додав він.
Також на розсуд перевізників залишиться питання щодо обладнання транспортних засобів такими засобами як wi-fi, камери відеоспостереження, електронне табло та акустичні системи для оголошення зупинок.
Відмітимо, що для Броварів все це вже давно не ноу-хау. Так, на 5‑му маршруті броварчани вже чують оголошення про зупинки. А тому гості міста точно не пропустять вулицю.
Про користь відеоспостерігачів годі й казати. Такі камери встановлюються, аби контролювати дії водія під час руху. Особливо вони виручають пільговиків, адже як не крути, а вільні пільгові місця завжди під наглядом «скляного ока».
Отож, чекаємо 25 вересня та сподіваємось, що броварські маршрутки запрацюють з новою наснагою, і мешканці Геологорозвідки та Кірова нарешті будуть добиратись на роботу не лише на своїх двох.
Артур Самойленко