Тема вивозу сміття постійно «на слуху». Потік скарг нагадує «американські гірки» – то трохи йде на спад, то знову хвилею піднімається у соцмережах. І хоч зараз спостерігається відносне «затишшя», «Громадський Ревізор» вирішив поцікавитися яка на сьогодні ситуація та що планується на перспективу
УСЕ В РОБОЧОМУ ПОРЯДКУ
Вивіз сміття та розрахунки за надані послуги – першочергові питання, через які «болять голови» у начальників Броварських ЖЕКів. Після спілкування з керівниками комунальних підприємств, враження двояке. Сказати, що все добре не можна, але й хапатися за серце, як у період новорічних свят, теж,наче, не доводиться. За вихідні контейнери, звичайно, повні,однак, за день-два ситуація нормалізується і сміття накопичується звичними темпами, не більше, не менше.
«Ну, ситуація взагалі нормальна, все вивезли. Вчора, прийшлось, щоправда трохи на підвищених тонах нагадувати про себе, телефонувати в «Комунтранс», але сьогодні вже все в порядку», – каже начальник першого ЖЕКу Зоя Боєцька.
Не жаліються на вивіз сміття і в ЖЕК№5, про «все в робочому порядку» говорять і керівники інших ЖЕків. Можливо, ситуація дійсно поступово вирівнюється і скарг на вивіз побутових відходів стане в рази менше? Хотілося б вірити, однак, складається таке враження, що тільки після умовляння та активного «переговорного процесу» «Комунтранс» починає виконувати свої прямі обов’язки. А начальники ЖЕКів просто звикли до такого порядку речей і не уявляють, що може бути інакше, що нагадування та прохання не повинні бути нормою у співпраці. Є чіткі обов’язки, які повинні чітко виконуватися. Оце і є норма.
ШАНТАЖ ПО-«КОМУНТРАНСІВСЬКИ»
Серед основних причин збою графіку вивозу сміття, директор підприємства «Комунтранс», що вже три роки надає броварчанам послуги з вивозу твердих побутових відходів, називає низький рівень розрахунків за надані послуги від комунальних ЖЕКів.
За інформацією Ірини Федорченко, на 1 лютого поточного року борг комунальних підприємств перед «Комунтрансом» складає близько 350 тис. грн. «Комунтранс» пояснює таку ситуацію тим, що ЖЕКи розраховуються з ними за «залишковим принципом».
«З кожним ЖЕКом у нас абсолютно нормальні відносини, але іноді доводиться йти на крайні міри. Не спеціально, але іноді своєрідно шантажуємо», – посміхається Ірина Валентинівна.
У чому полягає цей шантаж? У переповнених баках, порушенні графіку вивозу сміття,скаргах мешканців, що рясним дощем сиплються на голови комунальників та в результаті…в подвійному навантаженні на тих самих працівників «Комунтрансу», яким після своєрідного «санкціонованого саботажу» доводиться все-таки розгрібати потрійну кількість накопиченого сміття. Можливо, не така вже й впливова міра той шантаж? Адже бажаючи покарати таким чином ЖЕК та «вибити» борги, варто задуматися над тим, що бачать мешканці, про що потім пишуть у своїх скаргах, по чому судять про якість роботи надавача послуг. І чи не стане черговий «сміттєвий терикон», зведений з власної волі, курганом неслави для найманої компанії «Комунтранс».
НІЩО НЕ ВІЧНЕ
Про зміну обслуговуючої компанії та кардинальне оновлення стилю роботи у цій сфері надання послуг, броварчани говорять вже давно.
«Гнати треба той «Комунтранс» під три чорти з міста! Розвели таке, що й сказати пристойними словами не можна! Давно пора їх міняти! Невже не можна зайти порядну компанію, щоб працювали на совість?!» – такий «крик душі» від мешканців Масиву не поодинокий. Скаржаться на вивіз сміття і жителі інших районів Броварів, і приватного сектору.
«Увесь час купляли чорні пакети у магазині, зараз вже три місяці не можемо знайти ніде. Куди нам сміття подіти? Казали люди, що наче тільки в «Каштановому» магазині є, але спеціально я туди їхати не збираюся. Неподобство просто! Наведіть порядок нарешті!» – кажуть броварчани з приватного сектору в Старому місті.
В управлінні житлово-комунального господарства з проблемами обізнані, кажуть, що ситуацію тримають на контролі. Більше того, зараз готуються нові правила для проведення конкурсу по наданню послуги з вивезення ТПВ.
«Наші основні вимоги – наявність власних, а не орендованих спецавтомобілів, запровадження системи роздільного збору сміття та наявність власного полігону для утилізації відходів», – каже начальник УЖКГ Галина Плотнікова.
І повірте, претендентів на «поле діяльності» достатньо, навіть зарубіжні компанії зацікавлені у співпраці з Броварами. Окрім того, за словами Галини Плотнікової, розглядається можливість виведення плати за ТПВ з тарифу, що теж має поліпшити якість надання послуг, адже в такому випадку кошти будуть поступати відразу на рахунок виконавця і шантажувати мешканців буде «собі дорожче».
Тож чи залишиться у Броварах «Комунтранс», чи з’явиться новий надавач послуг дізнаємося згодом, однак сподіваємося, що до наступного «сезону кавунів» ситуація значно поліпшиться.
Катерина Ковальчук