Світлофорні об’єкти є чи не найважливішими приладами у організації руху транспорту. Вони цілодобово невтомно розводять транспортні потоки на перехрестях, «переводять» через дорогу пішоходів та знов надають зелене світло для автомобілів. «Громадський Ревізор» вирушив на перевірку міських світлоточок.
ВКАЗІВНЕ СВІТЛО
По території США світлофорів встановлено понад 300 тисяч, в Україні – понад 100 тисяч, в Києві майже 8, у нашому місті – близько 25 об’єктів. Деякі регулювальники служать вже понад 30 років, як, наприклад, «ветеран світлофорного парку» на Розвилці, інші мають трохи більше року від дня встановлення, а деяким лише кілька місяців. Однак, проблеми і для «старожилів», і для новостворених об’єктів однакові. А судячи з гнівних коментарів броварських водіїв проблем чимало, більше того їх ніхто не усуває.
«Світлофори?! Та покажіть мені хоч один, який останнім часом нормально працював би! Там з кнопками проблема, той мигає безперестанку, на Порошинці ще коли встановили, але досі не налагодили, а он на Київській взагалі зняли і невідомо, коли назад поставлять!», – не стримує обурення власник червоного «Ланоса» Євген.
Спробуємо розібратися з причинами таких негараздів та знайти рецепт вирішення. Найчастіша і аварійно-небезпечна ситуація – це відключення. Яскравий приклад – світлофор на реконструйованому перехресті вулиць Київської та Шевченка.
«Кожного ранку проблема – світлофор або не працює взагалі, або горить мигаючий жовтий», – жаліється водій Микола.
Міські чиновники списують все на перепади напруги. «Дійсно, тут раніше був світлофор старого зразка, але при проведенні робіт з реконструкції, світлофорний об’єкт було замінено на сучасний цифровий, який є більш чутливим до перепадів напруги. Зараз консультуємось зі спеціалістами, аби усунути цю проблему», – коментує начальник управління ЖКГ Галина Плотнікова.
Взагалі, як виявилося, міські світлофори – досить непрості у обслуговуванні. Посадовці бідкаються – мало того, що з технічних причин часто виходять з ладу, іноді стають учасниками, а вірніше – постраждалими, внаслідок ДТП, коли водій в прямому сенсі збиває пристрій. Крім того, ще й вандали дошкуляють. Як приклад – світлофор на Кутузова, поблизу зупинки «Радіостанція» : «Не було ще й двох місяців від «народження», а вже довелося проводити повну заміну системи перемикання режимів разом з кнопкою».
«ШВИДКА ДОПОМОГА» ДЛЯ СВІТЛОФОРА
Більшість світлофорних об’єктів у Броварах ще з 90-х років минулого сторіччя знаходяться на балансі ДП «Розвиток», яке і займається їх обслуговуванням у нашому місті. Ті об’єкти, що встановлені протягом останніх десяти років, знаходяться на балансі КП «Бровари-Благоустрій», деякі – новітні, як наприклад, біля «Олді» та «Епіцентру», взагалі ще в процесі передачі місту, а по суті безхазяйні. ВКБ, «Бровари-Благоустрій», забудовники, підрядники, інвестори – відповідального не знайдеш. Аби виявити нарешті кому ж конкретно належать та хто обслуговує світлофорні об’єкти в місті, мер зобов’язав до кінця цього тижня УЖКГ та ВКБ надати повну інформацію по кожному зі встановлених у місті «регулювальників»
Багато нарікань і на обслуговуючу кампанію, причому не тільки у мешканців міста, а і у представників влади. Та нічого зробити не можуть – тендер є тендер. Враховуючи досвід та наявність спецтехніки, з року в рік у конкурсі перемагає все те ж підприємство «Розвиток». «Щороку управлінням проводиться тендер на визначення підприємства для обслуговування усіх світлофорів, незалежно від їх балансової приналежності», – розповідає начальник УЖКГ.
Наче б і добре – досвідчені фахівці, мають за стільки років знати кожен броварський світлофор, як-то кажуть «в обличчя», але…Справа в тому, що базується своєрідна «Швидка допомога» для світлофорів не в Броварах. Отож, аби усунути найменшу несправність, доводиться чекати ремонтників декілька днів, а іноді і тиждень.
Щоправда, часто дрібні неполадки вдається усунути силами спеціалістів з КП «Бровари-Благоустрій». «Частенько хлопцям доводиться у терміновому порядку щось там підкрутити, приладнати. Не можна ж надовго створювати затори на дорозі та аварійні ситуації», – підтверджує директор підприємства Андрій Василенко.
Наразі мер міста поставив завдання поступово повністю оновити «світлофорний парк» у Броварах, встановивши сучасні цифрові прилади, і змінити саму систему роботи зі світлофорами .
«Всі об’єкти, які будуть встановлені, передаватимуть на баланс КП «Бровари-Благоустрій», а завдання цього підприємства – створити відповідний підрозділ, що буде оперативно реагувати на всі негаразди», – ділиться планами Галина Плотнікова.
СВІТЛОФОРІВ БУДЕ БІЛЬШЕ
Наступного року планують привести до ладу ще одне перехрестя, де досить часто трапляються ДТП за участі пішоходів. Мова йде про перехрестя вулиць Кірова та Гоголя в районі дитячої бібліотеки. Схема облаштування передбачає встановлення світлофору.
Окрім того, за кошти інвестора, буде облаштовано світлофорний об’єкт на збудованому перехресті вулиць Черняховського, Київської та Чубинського в районі «Терміналу».
Також в активну фазу увійшла реконструкція вулиці Київської в районі Розвилки. Світлофор, що понад 30 років забезпечував можливість переходу через магістральний автошлях в районі вулиці Петровського, по закінченні ремонтних робіт змінить своє місце розташування. Для зручності пішоходів, особливо школярів ЗОШ №1, світлофорний об’єкт буде встановлено безпосередньо біля школи.
Олена Марченко