Додавати, віднімати, множити… усьому цьому нас вчили ще в молодшій школі. Та чи може кожен похизуватися швидким виконанням цих дій усно, тим паче оперувати великими числами? Останні дослідження та практика довели, що зараз можливо все
Чим же особлива ця математика
Якщо вашій дитині ніяк не вдається швидко складати чи навпаки ділити числа, не слід одразу бити на сполох. Вся справа криється у підходах до виконання завдання. Сучасний світ вже давно користується методикою швидкого усного підрахунку.
Головною відмінністю так званої ментальної арифметики є те, що вона приводить в дію обидві півкулі головного мозку. Статистика показує, що лише 5% людей можуть використовувати одночасно і праву і ліву півкулі. Інші 95% працюють переважно лівою. А секрет «людської геніальності» полягає саме у використанні обох півкуль.
«Якщо у людини добре розвинені обидві півкулі, то вона більш успішна. І це відомий факт. Раніше взагалі вважали, що нейронні зв’язки не відновлюються. Але зараз більш схильні вважати, що вони розвиваються. Ментальна арифметика – це дійсно тренування для мозку», – розповідають фахівці.
А навчитися цьому можна у Броварах. «Smartum» – одна із шкіл, яка займається розвитком дітей.
Головний і єдиний напрям навчання – ментальна математика. Як і в традиційній школі, тут є певна програма, книжки та домашнє завдання, але все сприймається по-іншому. Адже діти не сидять годинами за підручниками, а багато практикують.
Заняття проходять в ігровій формі, що знімає психологічне навантаження. Особливо, якщо у дитини не виходить все одразу чи вона не так швидко, як інші, засвоює матеріал. Але попри це, за 2 уроки в тиждень учні встигають багато вивчити.
Як же навчитися ТАК рахувати
На початковому етапі навчання діти працюють переважно з абакусом. Це своєрідна рахівниця, прадідусь сучасного калькулятора.
Учень має задіювати обидві руки у процесі переcування кісточок, адже саме так працюють обидві півкулі.
З кожним тренуванням учнів намагаються менше схиляти до абакуса. Тоді дитина призвичаюється рахувати, вже уявляючи рахівницю. Учень вирішує приклади, сприймаючи числа як картинки, тому що кожне число викликає асоціацію з відповідним зображенням на кісточках рахівниці.
Щодо програми, то вона розрахована на 2–2,5 роки, залежно від віку. За перший етап дітки вивчають додавання і віднімання, на другому – множення та ділення.
Попри декількарічний навчальний процес, результати від занять не змусять на них довго чекати. Про те, що діти стають більш стриманими, вмотивованими, старанними та відповідальними, розповідають і вчителі школи, і самі батьки.
«У мене дитина займається 2 місяці і я вже бачу результат. Прийшли ми сюди не лише заради математики. Я не думала, що в мене дитина занадто прогресивна, але зараз я дійсно приємно здивована. Вона стала більш організована, зібрана, швидше виконує домашні завдання», – розповідає Анна, мама учениці.
Батьки та педагоги розповідають, що завдяки заняттям ментальною арифметикою, діти дійсно більше встигають, краще запам ятовують, мають більший ентузіазм до навчання та легше справляються із труднощами.
Те, що заняття з абакусом дають неабиякі результати, усвідомили не лише українці. Як підтверджує світова практика, виховати маленького генія можна. Один з варіантів – відправити маленького Енштейна вивчати ментальну математику до Smartum.
Софія Левицька