Чи може місто залишатися бездоганно ошатним 24 години на добу? Звичайно ж, ні. Практично щодня щось ремонтується, перекопується та перекривається. А після закінчення робіт залишаються глибокі рівчаки, глина на зелених зонах та провалля в дорожньому покритті…
Броварчани часто скаржаться, що саме ремонтні роботи, а точніше їх наслідки, які залишають після себе комунальники, псують зовнішній вигляд Броварів. Разом з тим, ремонти мереж є невід’ємною частиною правильного функціонування міста та всіх його систем.
На жаль, у Броварах є ділянки, де досить часто ведуться роботи. Рекордсменами стали вул. Грушевського біля парку Перемоги, бульв. Незалежності біля будинку №7, вул. Симона Петлюри біля пожежної. Часто бачимо, що розрити змогли, а заасфальтувати зась. Ми вирішили поспілкувались із спеціалістами, щоб пролити світло на дану ситуацію. Хто все ж таки, має відновлювати порушений благоустрій?
Як працюють наші служби
Схема погодження проста. Всі служби складають плани робіт на рік, які мають узгоджувати між собою. Більшою мірою це стосується УЖКГ, яке проводить ремонти дорожнього покриття і КП «Броваритепловодоенергія», яке ремонтує свої інженерні мережі. Винятком з правил є лише аварійні ситуації.
«Ми повідомляємо інші служби про те, що у нас в поточному році будуть ремонти за певними адресами. Якщо є потреба провести ремонти по мережах, то вони мають зробити свою роботу до того, як ми зробимо свою. Згідно з правилами благоустрою після капітальних ремонтів, дороги не мають права розривати протягом 5-ти років, а тротуари – протягом 3-х років. Якщо це не стосується аварійних робіт», – розповідає Галина Плотнікова, начальник УЖКХ.
«УЖКГ надає нам інформацію – де вони планують свої роботи. Для того, щоб ми вчасно провели свої ремонтні роботи і їм двічі не асфальтувати. Один з останніх прикладів – вулиця Металургів. До того, як будуть продовжувати роботи по асфальтуванню, ми вже замінили там близько 300 метрів теплотраси», – підтверджує Сергій Сафронов, директор КП «Броваритепловодоенергія».
Тож, як бачимо, ситуація у більшості випадків регульована. Але ніхто не застрахований від незапланованих ситуацій. І в цьому випадку комунальники змушені знімати щойно прокладений асфальт, адже по-іншому ніяк не вдасться «дібратись» до труб.
Як з приватними та будівними компаніями?
Та окрім тепломережівців розриття проводять і приватні компанії. Особливо, коли мова йде про новобудови. В такому випадку компанія отримує дозвіл на порушення благоустрою у спецвідділі контролю за станом благоустрою та зовнішнім дизайном міста. І обов’язково з умовою – після проведених робіт асфальтне покриття має бути відновлено.
«Видаємо дозвіл на розриття, а вже після декількох тижнів, за які роботи мають бути виконані, перевіряємо чи відновлено благоустрій. З комунальними підприємствами все добре, а от з приватними особами бувають двозначні ситуації», – розповідає Олег Єжаков, в. о. начальника спецвідділу.
Технологія відновлення
Та не завжди ремонтники мереж винні в тому, що розритий асфальт «муляє око» броварчан кілька місяців. Буває, що покриття відновлять та через декілька днів воно просідає. А все тому, що не витримані всі технологічні процеси.
Після розриття порушується щільність ґрунту і потрібно почекати певний час, щоб він осів. Іноді доводиться заливати водою. І вже потім засипати щебенем та відновлювати покриття. Цей процес може займати від кількох тижнів до місяця.
Тож, аби не закопувати гроші в асфальт в прямому сенсі цього слова, іноді варто потерпіти незручності. В іншому випадку може бути така ситуація як по вул. Симона Петлюри – асфальт поклали, він просів і утворились імпровізовані «лежачі поліцейські», тільки навпаки – не горби на дорозі, а доволі глибокі рівчаки.
Богдана Дем’ячук
