Задля ефективного функціонування усіх сфер у нашому місті щорічно відділи та управління розробляють програми розвитку, ремонту чи будівництва, під які потім отримують бюджетне фінансування. Незалежно від того, яке поле для роботи, на початку кожного року затверджують перелік об’єктів та приймають конкретний план, за яким і працюватимуть протягом року. Комунальна сфера нічим не відрізняється – тут так само все ретельно планують заздалегідь
Рішенням лютневої сесії було затверджено перелік об’єктів комунальної власності, що підлягають капітальному та поточному ремонтам у 2016 році. Серед пунктів програми, на які слід звернути увагу – ремонт ліфтів, шатрових дахів та м’яких покрівель, утеплення фасадів. Окремими пунктами виділені капітальні ремонти каналізаційних систем, електропостачання та водопостачання. Окрім цього, детально прописані всі поточні та капітальні ремонти вулиць міста, доріжок та тротуарів.
«Схема розподілення коштів дуже проста: спочатку приймаємо рішення та затверджуємо об’єкти. Перелік робіт дійсно дуже розгалужений. Тут і ремонти дахів, і ліфтів, і проїздів, і так далі. Так ми можемо планувати міський бюджет терміном на рік», – розповідає Галина Плотнікова, начальник управління ЖКГ.
Дійсно, згадаймо лише останні декілька місяців роботи комунальників: асфальтування міжбудинкових та внутрішньодворових проїздів виконано, дахи аварійних багатоповерхівок відремонтовано, оновлено тротуари та під’їзди, утеплюються фасади. Це далеко не всі роботи, що виконані останнім часом. І це лише планові ремонти. А якщо говорити про незаплановані, раптові поломки і, відповідно, аварійні роботи… Безперечно, така діяльність потребує вкладання коштів, і чималеньких.
Часом виділених бюджетом коштів не вистачає на всі потреби міста. І це не дивно, адже Бровари ростуть та розвиваються. Щоправда, буває й так, що гроші від виконаних робіт залишаються. І такі випадки, на щастя, не поодинокі. Останнім часом УЖКГ вдалось заключити вигідні договори із компаніями-підрядниками, що й призвело до значної економії коштів, і це не може не радувати.
«Є випадки, коли гроші від робіт залишаються. Якщо у нас, наприклад, на капітальний ремонт ліфтів бюджетом передбачено 500 тис грн., ми зробили всі об’єкти і в результаті у нас залишились гроші, то ми їх одразу перенаправляємо на інший об’єкт, який потребує фінансів. Гроші не «зависають» у сплячому стані до кінця року. Ми одразу вкладаємо той залишок коштів на інший об’єкт, де якраз, може, і не вистачає фінансів», – додає Галина Плотнікова.
Протягом року вже декілька разів було розширено перелік об’єктів, що можуть бути відновлені ще в цьому році.
Зокрема, під час останнього засідання виконавчого комітету, було додатково внесено в перелік капітальні ремонти шатрового даху будинку по вул. Сєдова, 7 та м’якої покрівлі на будинку по вул. М Лагунової, 10-а, капітальні ремонти ліфтів – вул. Короленка, 56А (5 під’їзд) та вул. М. Лагунової, 18 (1–4 під’їзди), поточний ремонт між будинкового про-їзду по вул. Гагаріна, 11 та капітальний ремонт перехрестя вулиць Гагаріна та Героїв Небесної Сотні зі зміною організації дорожнього руху.
Як бачимо, практика перерозподілу коштів в результаті економії та господарського ставлення до місцевої «казни», може мати досить вагомі результати.
Богдана Дем’янчук