32 гривні на проїзд щодня. Саме стільки витрачає броварчанин на день, якщо їде з Броварів маршруткою до Києва, потім на метро і ще на одному маршрутному таксі, а назад – так само.
Заразна ідея
Зліт цін спершу розпочався у київському метрополітені та громадському транспорті. Потім Київська адміністрація погодила підвищення тарифів на проїзд у маршрутних таксі міста до 5-6 гривень п’ятьом перевiзникам. Тарифи на перевезення пасажирів у маршрутках відносяться до сфери «вільних цін i формуються перевізниками, виходячи з попиту та пропозицій на ринку перевезень», повідомили у Департаменті транспортної інфраструктури КМДА.
Водночас у департаменті звертають увагу, що тарифи у маршрутних таксi розраховуються відповідно до методики, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури.
Основними чинниками, які впливають на розмір тарифу на перевезення, є елементи прямих матеріальних витрат, а саме: заробітна плата, вартість пального, вартість матеріалів та запасних частин, вартість шин та акумуляторних батарей.
Перевізники, що обслуговують маршрути з Києва до Броварів кажуть, що працюють у збиток.
В Броварах ціни на громадський транспорт зростуть з 21 лютого. Одна поїздка по місту коштуватиме 3 грн. До метро Лісова – 7.50 грн. Адже за словами компаній-перевізників, старий тариф у 6,50 грн – збитковий. Як нам пояснив телефоном заступник директора ТОВ «Союз-авто» Сергій Возняк, нова ціна аргументована, оскільки вартість палива постійно коливається. До того ж, 80% запчастин іноземного походження і ціна тут залежить від курсу «зеленого».
Дійсно не вигідно?
МАЛЮЄМО СХЕМУ
Ми порахували скільки заробляє одне маршрутне таксі за одну поїздку.. Приміром 327 маршрут довжиною 22 кілометри. Один «Богдан» на 100 кілометрів витрачає 26 літрів палива. Одна поїздка перевізникові коштує 126 гривень. (26/100 *22=5,72 *22 = 125, 84 грн)
За розрахунок візьмемо існуючий тариф 6 грн 50 коп. Щоб «відбити» одну поїздку водій має перевезти 19 пасажирів. Середнє кількість людей в автобусі, приміром, 35 осіб. Ми не брали до уваги тих хто входить і виходить. За одну поїздку маршрутка приносить в середньому 227,5 гривень. Ми одразу відкинули витрати перевізника. Тож стартує прибуток з цифри 101,66 грн.
Таких поїздок на день нехай як в Європі робочий день – 10 разів – тобто дохід за день більше 2000 тисяч гривень. На місяць 61 000 грн.
Звісно, за такі гроші пасажири хочуть отримати ліпший сервіс. Бодай збільшення кількості рейсів та придатний технічний стан транспорту. Оскільки зараз кожна поїздка, як справжня пригода: спершу люди чекають, потім їдуть ледь не на одній нозі. А для перевізника головне, щоб більше пасажирів «набилося», адже кількість стоячих місць не обмежена.
