«Червоний – стій! Зелений – іди!» – прописна істина, яку вкладали у наші голови змалечку, і якої дотримуємося ціле життя. Світлофор, створений для регулювання руху пішоходів, велосипедистів, автомобілістів та інших учасників дорожнього руху – і справді наш головний порадник на дорозі. Але і вони час від часу ламаються. Причинами виходу світлофорних об’єктів з ладу та перспективами розвитку дорожніх об’єктів цікавився “ГР”
Працює- не працює
На початку року, аби спростити та оптимізувати процес управління «регулювальниками», було прийняте рішення поступово передати всі об’єкти в місті на баланс та обслуговування КП«Бровари-Благоустрій».
На сьогодні комунальники відповідають за 13 світлофорних об’єктів. Ще 4 готуються прийняти. За останні півроку скарг на несправні світлофори поменшало. Але, як і будь-які механізми, об’єкти потребують постійного втручання спеціалістів.
Заміна лампочок на світлофорах старого зразку та заміна транспортних і пішохідних модулів на світлофорних об’єктах нового зразка – от з чим регулярно стикаються працівники дільниці «Міськсвітло».
«Все, що від нас залежить – робимо: обслуговуємо, чистимо, перетягуємо. Ще б погода нам допомагала…», – розповідає майстер з обслуговування світлофорних об’єктів Ольга Фесенко, наголошуючи на тому, що головною причиною виходу світлофорів з ладу є несприятливі погодні умови.
Завадити ефективній роботі «регулювальника» можуть і перепади напруги в електромережі.
Ремонт технічної частини світлофора займає від однієї до 8 годин. Втім, бувають винятки: «Ремонт блоку світлофора може займати і тиждень. Справа в тому, що не маємо права втручатися в його механізм. Лише заводвиробник. Добре, якщо з заводу нам висилають блок замінний. Але і ця процедура займає кілька днів», – пояснює Ольга Фесенко.
Оскільки для працівників дільниці «Міськсвітло» обслуговування світлофорних об’єктів – напрям відносно новий, там кажуть: «Поки справляємося, вчимося. Зараз у нас на порядку денному питання диспетчеризації. Хочемо вивести світлофори на диспетчерський пульт, з якого зможемо їх обслуговувати». А диспетчеризація дійсно потрібна. Це значно спростить роботу комунальників. Адже у випадку поломки на комп’ютері у диспетчера в онлайн режимі з’явиться відповідне повідом лення. Не потрібно буде чекати, поки несправний світлофор помітять перехожі та повідомлять про це відповідним службам.
До речі, такий диспетчерський пункт презентували в Броварах 6 вересня. Найближчим часом його налаштують та введуть в експлуатацію.
ЗІі світлофорами проблем не має
Серед 13 світлофорів, що знаходяться на балансі «Благоустрою», лише три – старого зразка. Їх можна побачити на перехресті вул. Грушевського та Героїв Небесної Сотні, Грушевського та Ярослава Мудрого, а також на вул. Короленка. Нових світлофорів найбільше сконцентровано на вул. Київській. Різниця між «регулювальниками» старого та нового зразка очевидна. В останніх стоять світлодіодні лампи, що випромінюють більш яскраве світло. Також в них є відлік часу. Дивно, але саме він може гальмувати роботу світлофора: «Розумієте, чим більше інформації іде на блок управління, тим частіше виникають збої у програмі», – пояснила нам нюанси Ольга Фесенко.
Все ж, саме на світлофори нового зразка орієнтуються у Броварах. Ще один такий вже у вересні з’явиться на перехресті вулиць Ярослава Мудрого та Гоголя.
Валерія Романова
