Коли для броварчан закінчиться комунальне пекло від ДП «Житло» дізнавався «Громадський Ревізор»
Вже не перший рік мешканці будинків, що підпорядкован іексплуатаційній конторі ДП «Житло», потерпають від жахливого сервісу. Скарги ллються майже нескінченним потоком. Мовляв, грошей деруть втридорога, а сервісу – нуль.
«Я вже два роки переплачую за комунальні послуги, порівняно з моїм братом, що живе по Симоненка. У них новий будинок, ліфт працює без збоїв, в квартирі тепло, в будинку чисто. А у нас що? Платимо майже в два рази більше, а живемо гірше. Де справедливість?» – не стримує обурення Валентин, мешканець будинку по бульвару Незалежності, 17.
Вже близько двох років триває боротьба броварчан із незаконним, на їхню думку, підвищенням тарифів на комунальні послуги від ДП «Житло». І ця боротьба вже давно вийшла за межі співвідносин «мешканці-контора». Наприкінці грудня 2015 року Київська обласна рада навіть підтримала звернення депутата до прокуратури для проведення розслідування щодо незаконного підвищення тарифів приватним ЖЕКом.
ЛАЗІВКА В РІШЕННЯХ
Та все почалося ще задовго до депутатського звернення, у 2013 році. Цю історію не чув хіба що ледачий: приватний ЖЕК підняв тарифи на свої послуги, мешканці обурились та написали колективне звернення до суду. У першій інстанції перемога залишилася за ДП «Житло», співробітники якого надали до суду обґрунтоване пояснення необхідності та правомірності подібного підняття. Але от під час розгляду в апеляційному суді, виграли мешканці. Та навіть після рішення суду, тарифи компанії залишилися незмінними.
«Ми керуємось виключно рішеннями судів. Та в жодному з них не зазначено, що ми повинні зробити перерахунок існуючих тарифів. Питання було лише в законності чи незаконності нашого підвищення», – пояснює свою бездіяльність начальник ДП «Житло» Валентина Маринка.
Є ГРОШІ – Є РЕЗУЛЬТАТ
До речі, підвищення тарифів співробітники ДП «Житло» пояснюють цілком аргументовано. Ніби то орендне підприємство «Броварипромжитлобуд» вже не перший рік балансує на межі банкрутства, тому фінансову підтримку на ремонти та благоустрій об’єктів чекати немає звідки, окрім як від самих мешканців.
«Так, у нас завищені тарифи, порівняно з іншими ЖЕКами міста. Як комунальними, так і приватними. Але ж у нас все швидко робиться, бо ми не чекаємо бюджетних коштів. Дахи латаємо по першому дзвінку, ремонти в усіх під’їздах вже зробили. Ми і аудиторських перевірок не боїмося. Кожна копійка витрачена за призначенням», – виправдовується Валентина Маринка.
До речі, оперативність робіт підтверджують і в броварському УЖКГ. Кажуть, що окрім як на високу вартість послуг, мешканці ні на що не жаліються.
«За останні два роки, після підняття вартості послуг ДП «Житло», до нас припинили поступати скарги на їхню роботу. Всі жаліються на високі тарифи, але тут ми не можемо нічим зарадити. Цінова комісія визнала їх цілком задовільними, а виконком затвердив», – розповідає Галина Плотнікова, начальник управління УЖКГ.
НАВІЩО ПЛАТИТИ БІЛЬШЕ?
Та, нарешті, у мешканців з’явився реальний «порятунок» від варварських тарифів. Вже майже півроку як в силу вступив Закон про «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку», що надає співвласникам будинку право самостійно обирати обслуговуючу контору. І вже зараз багато хто з мешканців відомчого житла накидає оком на комунальні ЖЕКи.
«Зараз багато точиться розмов серед мешканців, аби перейти від ДП «Житло» до ЖЕКу. Люди стільки натерпілися від попереднього керівництва контори, а потім ще й такий різкий підйом вартості послуг. Люди бояться, що показовий сервіс – це лише замилювання очей, аби компанію свідомо обрали управителем», – зізнається Галина Плотнікова.
А й справді, навіщо платити більше, якщо і ремонти вже зроблені, і дах не протікає? Та й інші потреби не нагальні. Можна й на бюджетну чергу почекати…
Ось так і живуть. Мешканці одних будинків жаліються на високі тарифи, а інші на відсутність реальних результатів. Дивляться один на одного та мимоволі заздрять. І що ж тут зробиш? Як в тій пісні «Тільки там де нас нема , там тече жива вода…»
Ксенія Хотянович