На тлі бурхливих подій у Верховній Раді минулого тижня, якось осторонь уваги броварчан пройшли не менш запеклі баталії, які точилися у стінах міського «Білого будинку». Привід для боротьби незмінний – розподіл посад. На жаль, до справжньої роботи на благо міста нова Броварська міська рада ще не дійшла. «Громадський Ревізор» спробував розібратися в політичних інтригах Броварів цього тижня.
БИТВА ЗА ПОСАДИ
22 лютого 2016 року. Ця дата мала б стати «точкою відліку» для початку роботи Броварської міськради на користь міста та броварчан. В цей день депутати нарешті обрали свого секретаря. Ним став представник ВО «Свобода» Олексій Здоровець (див. стор. 1 та 2 цього номеру «ГР»). Нібито, головне кадрове питання вирішено, керівний склад сформований. Шлях до опрацювання нагальних проблем міста відкритий! Та не так сталося, як бажалося. «Камінцем спотикання» знову стало кадрове питання. Цього разу склад виконавчого комітету. Що таке виконком в структурі органів місцевого самоврядування? Цей колегіальний орган вирішує, так би мовити, оперативні питання функціонування міста – надає дозволи на розміщення об’єктів торгівлі та реклами, передає в оренду комунальне майно і навіть надає житло в порядку існуючої житлової черги. А ще до складу виконкому входять заступники міського голови, яких повинна затвердити міська рада. Ось тут і почалося найцікавіше! За законом право обирати собі заступників – виключна компетенція міського голови. На кшталт того, як керівник підприємства обирає собі замів. Проте у представників т.з. «демократичного табору» на цей рахунок була своя власна думка. Після тривалої демагогії про відкритість, гласність та перебудову, нарешті стало зрозуміло, що «демократично налаштованих депутатів» влаштує будь-хто на цих посадах, крім тих, хто перебуває там зараз. Конструктивізм, як то кажуть, не наш коник. Жодного слова про досвід, здобутки, досягнення. Жодного аналізу виконаної роботи. Жодного професійного зауваження.
ТАЄМНИЙ ГІСТЬ
За битвою «політичних гладіаторів» з ложи президії незворушно спостерігав таємний незнайомець… Такий булгаковський пасаж дуже точно міг би охарактеризувати присутність в сесійній залі броварського народного депутата від БПП Павла Різаненка. Дійсно, впізнали народного обранця далеко не всі. Присутні на останніх рядах тихесенько перепрошували один одного, хто ця солідна людина поруч з мером? Зовсім не дивно, зважаючи на «частоту» візитів Павла Олександровича в рідні Бровари, де широка громада не бачила свого обранця чи не з 2014 року. Проте роллю пасивного спостерігача пан Різаненко не обмежився. У вирішальний момент саме він вийшов з пропозицією про включення до виконавчого комітету представників політичних партій, громадських організацій та просто активних громадян. Зі сторони все виглядало ніби непогана вистава, в якій актори-депутати від БПП, Самопомочі та ДемАльянсу проживають драматичний сценарій під керівництвом досвідченого режисера. А наприкінці, в кращих традиціях тарантинівських фільмів, в кадр потрапляє і сам маестро.
У підсумку, склад виконкому перевалив за 2 десятки, але при цьому до нього не потрапили заступник мера з гуманітарних питань та керуючий справами виконкому. Також до складу виконкому не включили жодного начальника управління чи департаменту міськради. Чітко за сценарієм, ця пропозиція з натхненням була сприйнята не тільки однопартійцями Різаненка по БПП, але й представниками Самопомочі та ДемАльянсу. Підсумкове голосування і «недовиконком» затверджено. Завіса!
ГУЛЯЛИ-ВЕСЕЛИЛИСЬ, ПІДРАХУВАЛИ – ПРОСЛЬОЗИЛИСЬ
Усвідомлення «фейковості» прийнятого рішення наступило вже наступного дня. Крім очевидного «ляпсуса» в частині невключення до виконкому керуючого справами самого виконкому, жахав кількісний склад цього органу, який у підсумку мав скласти… 23 особи! Для прикладу, виконавчі комітети Львівської та Чернігівської міських рад складаються з 6 осіб, у Полтаві – 7, у Тернополі – 9. Мабуть, це абсолютний рекорд за кількістю керманичів в Україні! Чи піде це на користь місту?
«Для мене головними пріоритетами завжди були і будуть добробут броварчан, порядок у місті та створення сприятливих умов для підприємництва. З огляду на це політична складова у формуванні виконкому – це нонсенс! Особливо неприпустимо, коли за політичними гаслами прикривають відверту боротьбу за посади. Я не втомлюся повторювати, що готовий працювати з усіма політичними партіями, громадськими організаціями, активістами. Але тільки за однієї умови – ця співпраця повинна принести благо Броварам та кожному броварчанину. Саме для цього закон дає право міському голові формувати команду виконавців, однодумців, з якими разом ми відповідатимемо за все, що відбувається в місті. Інакше – повний розлад механізму забезпечення життєдіяльності міста, зупинка комунальних служб, кризові явища в медицині та освіті. Порушувати закон та наражати броварчан на таку небезпеку я не погоджусь ніколи. І не треба займатися політиканством навколо питання виконкому. Треба працювати та робити спільну справу на благо міста», – прокоментував ситуацію, що склалася міський голова Ігор Сапожко.
ЗАТВЕРДИТИ НЕ МОЖНА СКАСУВАТИ
В підтвердження своєї позиції вже 23 лютого міський голова підписав розпорядження про призупинення дії рішення Броварської міської ради про формування виконкому. Таке право меру надає Закон України «Про місцеве самоврядування». Цим же розпорядженням на 24 лютого була призначена позачергова сесія міськради, яка мала повторно розглянути питання формування виконкому. Проте, фракції БПП, Самопомочі та Демократичного Альянсу вирішили влаштувати собі «політичну сієсту». Жодний депутат від цих партій так і не зареєструвався для участі в позачерговій сесії. Відсутність кворуму, тобто половини від депутатського корпусу, не дозволили навіть відкрити засідання.
«Робіть висновки самі. На тлі променистих промов про напружену працю та відкритість, насправді, депутати просто саботують роботу міської ради. Замість діалогу, обговорення та пошуку компромісного рішення – пуста балаканина та ігнорування своїх обов’язків, як депутатів міської ради», – розводить руками Ігор Сапожко.
До речі, броварській нардеп від БПП також з’явився на позачергову сесію, що не відбулась. Але на відміну від попереднього засідання від коментарів утримався. Мабуть, такий режисерський задум.
Наприкінці дозволимо собі деякі ремарки стороннього спостерігача. По-перше, очевидний факт створення спільного альянсу БПП та Самопомочі в міській раді, що дуже дивує з огляду на протилежну «генеральну» лінію партії Самопоміч в парламенті. По-друге, синхронність та скоординованість дії вказує на наявність єдиного «центру управління» новоствореним альянсом. По-третє, фігура народного депутата Різаненка та його присутність на голосуванні по ключових позиціях формування виконкому цілком пояснює та в певній мірі підтверджує два попередніх твердження. Проте, дозволимо кожному зробити власні висновки. А головне – спробувати дати відповідь на найважливіше питання: яка користь місту та його мешканцям від такої дуже «демократичної», але зовсім непрацездатної міської ради?
Захар Макінтош