Світлофори «сплять», і як наслідок пішоходи та автомобілі хаотично рухаються по дорозі та створюють небезпеку ДТП. Саме таку картину можна було спостерігати цими вихідними на перехресті Київської та Чорновола. Аби перейти вулицю, люди мали вмикати не лише здоровий глузд, а й інтуїцію, бо зазвичай у таких ситуаціях водії рідко збавляють швидкість. Відповідь у чиновників банальна: світлофор не працював, бо не належить місту.
НЕ УСІ СВІТЛОФОРИ НА БАЛАНСІ МІСТА
Як виявилося, далеко не усі світлофорні об’єкти знаходяться на балансі міста. Тож власник триокого інколи просто може не знати, що із його світлофором трапилася халепа. От і виходить, що його можуть вчасно не відремонтувати.
А в цей час на броварських вулицях, крім заторів, можуть статися й ДТП. За словами начальника управління ЖКГ Галини Плотнікової, таких об’єктів кілька: «Є світлофори, які досі не передані на баланс міста. Це світлофори на перехресті вулиці Гагаріна і Київської. І два світлофорних об’єкти біля «Епіцентру».
«Міські» ж світлофори обслуговує підприємство ДП «Київщина-Інформ-Ресурси». Тож від майстрів цього підприємства залежить якість виконаних робіт. До речі, ремонтувати один світлофор вони мають право, УВАГА, аж три робочі дні.
«Є таке поняття, як щомісячне обслуговування, щоквартальне та річне. Якщо світлофор зламався і ми отримали повідомлення, то згідно договору впродовж трьох днів вони повинні здійснити ремонт цього світлофорного об’єкту. Якщо вони цього не зроблять, то вже йде припис ДАІ і накладаються штрафні санкції», – зазначають в Управлінні ЖКГ.
Зауважимо, що досі обслуговуюче підприємство штрафів не отримувало, хоча траплялись випадки порушення термінів ремонту.
СВІТЛОФОРИ, ЩО РОЗМОВЛЯЮТЬ
Розумні світлофори, які подають додатково звуковий сигнал – головні помічники людей похилого віку та тих, хто має вади зору. В Броварах таких лише два. Було б більше, але з’ясувалося, що говіркі триокі друзі пішоходів нашим містянам лише заважають. Броварчани пишуть скарги з вимогою вимкнути звук.
«Раніше в Броварах було 10 світлофорів зі звуковим оповіщенням. Зараз залишилось тільки два. А загалом навіть норми будівельні зобов’язують встановлювати світлофорні об’єкти для людей з обмеженими можливостями», – розповідає Галина Плотнікова.
Вчинок чиновників досить дивний, адже деяким людям такий світлофор просто необхідний, і дарма, що заважає. Мешканці ж будинків біля залізничної колії не вимагають припинити рух поїздів, бо їм заважає.
СТАРІ СВІТЛОФОРИ ЗАМІНЯТЬ, ЯКЩО…
Застарілі світлофорні об’єкти цього року планують замінити. Але не чіпатимуть світлофори біля Прокуратури, на Пекарні, Розвилці, Інтернаті та на перехресті Незалежності і Гагаріна. Не тому, що не хочуть – не можуть. Адже саме ці об’єкти не перебувають на балансі міста. «Ми зверталися до МВС про передачу цих світлофорів із державної власності в комунальну, але отримали відмову. Із цієї ситуації можна вийти лише масштабно. Провівши реконструкцію цілого перехрестя», – розповідає Галина Плотнікова.
ДЕ З’ЯВЛЯТЬСЯ НОВІ СВІТЛОФОРИ?
Цього року нарешті встановлять світлофор біля Радіопередавального центру. Ділянка аварійно небезпечна. Через мінімальний пасажиропотік тут функціонуватиме кнопка виклику зеленого світла.
Встановлять нові об’єкти й біля нових житлових кварталів, як це зробили на перехресті біля «Олді».
Вже з’явився світлофор біля військового містечка в районі Окружної дороги. Проте, тимчасово він працюватиме лише вночі і тільки в попереджувальному режимі. Усе через те, що по вулиці Чкалова відсутня лінія електропередач і світлофор неможливо підключити до мережі. Броварські чиновники пояснюють, що це лише перший крок. «Там дуже часто трапляються ДТП, наїзди на пішоходів. Ми вже кілька років б’ємось над цим питанням. Ми не є балансоутримувачами цієї дороги і не маємо права втручатись. Тому ми через облдержадміністрацію наполягали на врегулюванні безпечного переходу в районі вулиці Чкалова через Окружну дорогу. І нарешті Облавтодор пішов на зустріч», – розповідає заступник міського голови з питань ЖКГ Григорій Голубовський.
Протягом чотирьох років в Броварах від Облавтодору отримували виключно «відписки». Тож проблему вирішували самотужки – зробили вуличне освітлення пішохідного переходу.
ЯКИЙ КОШТОРИС
Чиновники обіцяють, що світлофори працюватимуть справно, адже кошти виділено чималі. До слова, лише на ремонт до кінця року витратять 680 000 гривень. А на нові світлофорні об’єкти – 200 000 гривень. При цьому встановлення одного світлофора коштує близько 30 000 гривень.
Інесса Косач