Економічна криза вдарила по багатьом українським підприємствам. Через нестабільність гривні, зменшення купівельної спроможності та хитку політичну ситуацію виробництва зупиняються одне за одним. Проте деякі продовжують успішно працювати. «Громадський ревізор» поспілкувався із керівниками таких підприємств та дізнався, як їм вдається виживати в такі непрості часи. В цьому номері ми розповімо вам секрет успіху ДП «Зееландія».
Голландська компанія «Зееландія» була заснована ще у 1900 році. За майже 115 років діяльності вона встигла отримати звання Королівської та зарекомендувати себе як надійний виробник і постачальник інгредієнтів хлібопекарської та кондитерської промисловості.
В 2003 році в Броварах відкрилась українська «дочка» Зееландії. Виробництво, яке своєю продукцією забезпечує як невеличкі приватні компанії, так і таких «ваговиків», як «Рошен» та «АВК».
«Займаємось виробництвом та продажем продукції для хлібобулочних виробів. Це широкий асортимент від зрозумілих для всіх речей до більш технологічних. В нас можна придбати шоколади, гелі, креми, начинки і багато іншого, а також суміші для випікання хлібу або кексів. На будь-який смак. Окрім цього, в нас проходять навчальні класи для технологів, які відвідують спеціалісти з усієї України, країн Кавказу, Білорусі та Молдови», – розповідає Андрій Васеленко, директор ДП «Зееландія» в Україні.
КРИЗУ НА ПІДПРИЄМСТВІ МАЙЖЕ НЕ ВІДЧУВАЮТЬ
Керівник каже, що працювати в Україні було складно з моменту заснування дочірнього підприємства. Тому кризу переживають більш-менш спокійно, так би мовити, підготувалися заздалегідь. Якщо враховувати зовнішні фактори, то все, що могло, пішло не так – купівельна спроможність впала, кредити для клієнтів стали недоступними, курс гривні обвалився на 70%, а через закриття філій на Донбасі та в Криму, попит скоротився на 30%. Проте, компанія зустріла кризу «з високо піднятою головою».
«Ми увійшли в кризу достатньо сильними в фінансовому та організаційному плані. Ми розташовані на власній території, в нас є своє приміщення, ми працюємо за особисто зароблені кошти, в нас немає жодних кредитів. Тобто в цьому плані ми відреагували на кризу набагато сильніше, ніж багато інших компаній. Ми відчуваємо падіння попиту, проте не збираємось тікати з ринку», – каже Андрій Васеленко.
За час кризи не було ані скорочення штату, ані зменшення зарплат. У відповідь на нестабільність українська «Зееландія» почала розширяти мережі продажів. Якщо раніше філії були лише в містах-мільйонниках, то зараз компанія планує охопити й всі обласні центри. На сьогодні представників немає тільки в Чернівцях, Рівному та Кіровограді. Працівників, які залишились без роботи на Донбасі, керівництво працевлаштувало в інші філії.
Не виникає проблем і з нестачею дорогого газу, адже виробництво вже давно працює на біопаливі – пелетах з деревини. Так виходить дешевше і менше шкоди для екології.
НЕ ЗАБУВАЮТЬ І ПРО БЛАГОДІЙНІСТЬ
Окрім цього, компанія прагне стати першою в рейтингу соціально відповідальних підприємств у Броварах. Саме тому вони щороку значну суму коштів направляють на благодійність. Зокрема, в Броварах допомагають муніципальному центру, який займається дітьми з обмеженими можливостями. Щороку проводять там суботники та облагороджують територію закладу.
Співпрацюють і з організацією «Джерело милосердя». Допомагають відправляти дітей-інвалідів у літній табір, а також оплачують необхідних спеціалістів на дому – логопедів, дефектологів, масажистів тощо. Минулого року за кошт «Зееландії» було відремонтовано два бокси в дитячій патології інфекційної лікарні.
«Наші співробітники живуть у цьому місті, ми прагнемо, щоб в них була можливість лікувати дітей в нормальних умовах, ми хочемо бачити себе соціально найвідповідальнішим підприємством в Броварах», – каже Андрій Васеленко.
Отже, ДП «Зееландія» вдається виживати тільки за рахунок власних зусиль. Як справляються з кризою інші підприємства, що працюють у місті, дізнаєтесь в наступних випусках.
Катерина Ковальська