Про затвердження концепції розміщення тимчасових споруд (так званих «МАФів») в місті йшлося доволі давно. І ось нарешті перші напрацювання готові. Так, сьогодні Броварський міський голова Ігор Сапожко провів нараду з підприємцями міста, на якій було вперше представлено цю концепцію. Що саме вона передбачає – читайте в матеріалі «Громадського ревізора»
Дизайн тимчасових споруд
Одним з найголовніших пунктів концепції розміщення тимчасових споруд стане уніфікація їхнього дизайну. Замість різнокольорових кіосків різних архетипів, якими зараз вкриті чи не усі вулиці міста, з’являться майже однакові ТС графітового кольору. Усього розроблено 11 варіантів дизайну таких споруд, залежно від їхнього розміру. За новим архетипом тимчасові споруди Броварів стануть максимально наближеними до європейських.
При цьому, обмежиться й кількість рекламних вивісок на кіосках. Так, навіть скло в спорудах повинне лишитися прозорим, без будь-яких рекламних наклейок. Фактично, лишається місце лише для основної вивіски з назвою закладу.
Правило щодо «редизайну» стосуватиметься усіх ТС міста, окрім тих, що розташовані в парку «Перемога», і які там розміщені на конкурсній основі.
На переобладнання кіосків у їхніх власників буде часу до вересня наступного року.
Вартість оренди – залежно від місця розташування
Уніфікуються також і правила оренди для власників тимчасових споруд. Так, місто умовно ділиться на три зони. У центральній щомісячна орендна плата буде найвищою: 120 грн за 1 м.кв., у другій зоні – 60 грн за 1 м.кв, а от утримувати кіоск на околицях міста буде значно дешевше – усього за 30 грн за 1 м.кв.
Договір оренди кіоску буде укладатися з КП «Бровари-Благоустрій».
«Ми хочемо розробити єдиний механізм отримання права на розміщення ТС. Раніше це право отримували через оренду, договір сервітуту, конкурс, договір з «Бровари-Благоустроєм». Останній варіант тепер і залишиться єдиним можливим. Уже існуючі ТС просто підписуватимуть договір, а якщо місце нове – його винесуть на конкурс, оберуть переможця і також підпишуть договір з ним», – прокоментувала начальниця Управління економіки та інвестицій БМР Тетяна Троценко.
Попередньо договір підписуватимуть на 5 років, але підприємці прохають продовжити цей термін на 7 років. Тож це питання ще будуть обговорювати.
Торгівля алкоголем та тютюном – під забороною
Міський голова, Ігор Сапожко, на зустрічі з підприємцями підкреслив те, що усі тимчасові споруди будуть збережені, адже це – робочі місця для багатьох броварчан. Однак у жодній з них більше не продаватимуть алкоголь та тютюнові вироби.
На одній з позачергових сесій міськради депутати ухвалили рішення про те, що кіоски у межах 200 метрів від освітніх закладів не мають права на реалізацію підакцизних товарів. А у 100-метровій зоні – взагалі не дозволяється встановлювати ТС.
«На всій території Броварів ми нарахували лише 50 з близько 300 кіосків, які розташовані більш, ніж 200 метрів від закладів освіти і які дійсно мають право продавати підакцизні товари. І цілком може бути таке, що один кіоск зможе реалізовувати таку продукцію, а інший, котрий знаходиться за 10 метрів від нього – ні. Наша ж задача – поставити усіх в рівні умови. Тож концепцією передбачено заборону на продаж підакцизних товарів в усіх тимчасових спорудах Броварів», – підкреслив Ігор Сапожко.
Надалі усю цю інформацію щодо концепції розміщення тимчасових споруд збираються оприлюднити на сайті Броварської міської ради, після чого протягом місяця вона буде доступною для обговорення з громадськістю.
Думки підприємців
Одразу після наради ми поспілкувалися з власниками тимчасових споруд та дізналися, що вони думають з цього приводу:
«В цілому я задоволений новою концепцією. Ми займаємося ремонтом взуття, шкіряних речей на бульв. Незалежності, 12. Тож такі правила для нас підходять. Щодо оновлення зовнішнього вигляду ТС скажу, що зміни усім необхідні. Ми будуємо нове місто, в якому красивим має бути усе», – коментує Олександр, підприємець.
«Я ще до кінця не розумію, добре це для нас, чи погано. Є як плюси, так і мінуси. Ще потрібно в усьому розібратися. Змінювати дизайн самої споруди я, в принципі, не проти. Але вважаю, що це не має шкодити технічній стороні бізнесу. Приміром, в моїй ТС продаємо квіти. І якщо кіоск проектувався саме під квітковий бізнес, а скажуть, що його треба суттєво переобладнати, – тоді все ж будуть проблеми», – ділиться думками підприємець Родіон.
«До цих змін я не дуже готовий. У мене – декілька МАФів. Асортимент моїх кіосків доволі стандартний: в двох з них є підакцизні товари, в інших – немає. Від тих, що діють на зупинках, скоріш за все, буду відмовлятися, бо утримувати їх для мене буде дуже дорого. І який же ж я зможу отримати прибуток, якщо буде заборонено продавати підакцизні товари? А от щодо зміни дизайну – це робити потрібно», – прокоментував підприємець Володимир.
