Статистика свідчить про те, що частина наїздів на пішоходів, і на жаль, відсоток таких ДТП досить значний, стається там, де цього, здавалося б, в принципі не повинно виникати. Мова йде про пішохідні переходи
ЗА КОЖНОЮ ЦИФРОЮ – ЛЮДСЬКЕ ЖИТТЯ
В осінньо-зимовий період, коли темніє рано і видимість обмежена, неосвітлені або слабо освітлені пішохідні переходи стають зоною підвищеної небезпеки. Переходячи дорогу у сутінках, кожного разу неначе в «російську рулетку» граєшся – проскочу чи ні. На жаль, статистика дорожньо-транспортних пригод свідчить, що тих, кому не пощастило, не так вже мало.
«За минулий рік сталося 7 ДТП, причиною яких стало порушення правил проїзду пішохідних переходів. На щастя, летальних випадків немає, але травмовано 8 чоловік», – повідомляють у міському відділку поліції.
Однак, інша «графа» поліційної статистики свідчить про те, що внаслідок невиконання вимог сигналів регулювання за той же період сталося 2 дорожньо-транспортні пригоди і одна людина загинула. І щороку такі випадки, на жаль, трапляються.
ВОДІЇ НЕ ПРОТИ ЗМІН
Якщо відкинути звинувачення у бік водіїв, що часто-густо «проскакують» на забороняючий сигнал світлофора чи у бік пішоходів, що поспішаючи у справах, наражають на небезпеку і себе, і своїх друзів – ну, заговорилися, не побачили «червоний» чи ой, так поспішаю, так поспішаю – можна констатувати, що основною причинною наїзду на пішоходів на «зебрі» залишається неосвітленість даних ділянок доріг.
«Просто жахливий перехід на вулиці Короленка, мало того, що йде через дорогу «навскоси», взагалі жодного ліхтаря поряд. Кожного разу люди наражаються на небезпеку, та й водіїв нічого звинувачувати – реально нічого не видно, люди з’являються зненацька. Живу поряд, то часто чую, як там гальма «свистять», – каже мешканка вул. Короленка Олена Іванівна.
Водії теж скаржаться – у сутінках та в нічний час побачити, що пішохід переходить дорогу іноді можна тільки з мінімальної відстані, що може спричинити за собою найжахливіші наслідки – наїзд та травмування пішохода.
Тому в один голос підтримують ідею про встановлення на кожному переході додаткового освітлення. Цілком можливо це врятує життя перехожим, адже водій зможе заздалегідь побачити і зреагувати.
«Я вважаю, що освітлення пішохідних переходів давно потрібно зробити обов’язковим при облаштуванні таких об’єктів. Адже як не старайся, дуже погано видно пішоходів, особливо, коли мряка-туман-сніг увечері, та ще й пішохід не переходить, а перебігає дорогу», – каже Руслан, водій з 20-річним стажем кермування.
СКЛАДНОЩІ БЮРОКРАТІЇ
Отож, всі учасники дорожнього руху – і на ногах, і на колесах – не проти. А що нам скажуть ті, хто може безпосередньо вплинути на поліпшення цього питання?
В управлінні ЖКГ підтвердили, що питання це надзвичайно важливе та нагальне. І навіть додали, що серед інших причин скоєння ДТП на пішохідних переходах – відсутність світлофорів. А як відомо на наших дорогах повно нерегульованих пішохідних переходів.
«Не відкрию Америки, якщо скажу, що їхнє освітлення є дуже важливою складовою безпеки руху. Пішохід, наближаючись до зебри, бачить світло автомобільних фар і помилково вважає, що водій бачить його так само добре. Але насправді, водій не побачить пішохода на зебрі доти, доки його не освітять фари і часом це може бути занадто пізно, щоб встигнути загальмувати та уникнути зіткнення. І саме тому дуже важливо освітлювати пішохідні переходи – це заздалегідь привертатиме увагу водіїв та дозволить раніше побачити, що на ньому відбувається», – каже начальник УЖКГ Галина Плотнікова, до речі, сама – водій з великим стажем.
Але далі Галина Володимирівна тільки руками розводить. Встановлення додаткового освітлення на діючих пішохідних переходах – справа аж надто бюрократично- тяганинна. При встановленні бодай одного додаткового ліхтаря біля «зебри», збільшується навантаження на мережі, тож ці роботи вже підпадають під категорію «капітальні видатки». Тому, аби провести такі роботи потрібно створити проект, затвердити його, пройти експертизу, «зняти» зауваження і т.д., і т.п. От і виходить, що не один місяць, а то й рік займуть паперові «баталії».
З ситуації виходять, як можуть. По-перше, неосвітлені переходи обладнують пристроями примусового зниження швидкості, а також підключають кмітливість. Наприклад, «зебру» по вул. Ярослава Мудрого(Кірова) освітили, повернувши один з ліхтарів від пам’ятника загиблим броварчанам. Таким же чином – за допомогою зміни напрямку «світлового потоку», зробили більш безпечним перехід на перехресті вул Гагаріна та Київської.
«На цей рік, на жаль, не заплановано проведення капітальних робіт по освітленню переходів, але в наступному ми врахуємо всі побажання та поступово почнемо виконувати ці роботи», – обіцяють у міському управлінні ЖКГ.
Ольга Підлісна